7 oct. 2008

O duminica linistita

Dupa un weekend complicat, plin de alcool si probleme care nu tineau de mine dar a trebuit sa le rezolv tot eu, iata ca vine si duminica. O duminica in care doream sa recuperez tot weekendul si sa am un program intr-adevar de relaxare. Asa ca dorm frumos pana la ora 14, mai frec menta putin pe messenger, ies putin la un fast food, apoi primesc un telefon de la un amic. “Hai la o bere”. Dupa alcoolul turnat cu darnicie in organism cu o seara inainte bineinteles ca accept aceasta metoda perfecta de refacere.
Ne vedem frumos la un bar din zona(casutele noastre nu sunt departe una de alta) el cu prietena si cu inca vreo 2 amice, eu ……si eu pe acolo. Stam relaxati povesti, glume, mai vedem ceva interesant la plasmele de pe pereti. Trec vreo 2 ore se face vreo 9 seara. Incet-incet amicele ne parasesc(munca a doua zi, somnul de frumusete etc). Ramanem in 3. O seara total relaxanta pana acum. Mai stam juma de ora si ne hotaram sa ne miscam si noi spre case(pana la urma toti muncim luni).
Ajung frumos acasa si incep sa imi fac planurile pentru un somn cat mai odihnitor, la care suna iarasi telefonul(defectul lui cel mai suparator e ca suna de obicei in toate noptile, in special in cele din weekend). Raspund si dau din nou peste vocea prietenului, care ma anunta ca a ramas singur si ca ar vrea sa mai iasa la o bere(cica asa ca intre baieti). Imi iau inima in dinti si accept cu greu. Ne intalnim, nu trec cateva minute si aud vesnica intrebare “Da’ iesim numai noi doi?”(Doh, era o iesire intre baieti). Trecem peste, incepem dam vreo doua telefoane si iata apare ocazia. Suntem chemati la o zi de nastere cica(habar nu aveam pe nimeni din cei 5 invitati). Locatia: intr-un bar(a se citi pub) ascuns in spatele caminelor din Tudor.
Cu inima grea(trebuie sa recunosc cu rusine ca nu-mi place zona…nu sunt fitos, nu am prejudecati, dar nu ma simt eu bine acolo) ajungem in bar. Intru si ma izbeste un zid de fum. Primul impuls e sa las usa deschisa, la care sunt impuns verbal de o clienta “Alo colegu’ n-ai usa?”. Imi cer scuze inchid usa, tragand inainte puternic din aerul de afara. Inaintez, incercand sa-mi obisnuiesc privirea cu lumina din bar, si ne asezam la o masa. Ca urmare a unui defect profesional sa-i zicem, incep sa analizez barul, care de fapt era si pub, se si manca acolo(sincer ii compatimeam pe cei ce se apucau sa manance in acel fum).
Un bar dragut conceput. Clientela cam neomogena. Ba mese pline de fete, ba mese de baieti. Cred ca masa noastra era cea mai amestecata. Primul gand care imi apare in cap e ca pare un loc ideal de agatat. Arunc o privire pe la fetele din bar. Micut procentul de fete de agatat dar satisfacator pentru marimea pubului. Muzica veche se scurgea din boxele ce imi pareau supradimensionate. Cu toate punctele lui rele, incepand de la fum si terminand cu aglomeratia, parea chiar un barulet retras si placut.
La un moment dat se schimba ceva. Lumina se stinge incet-incet. Muzica incepe sa acopere vocile celor din jur si ritmul se schimba. In drum spre baie localizez un pupitru conceput la vreo 2 metri deaspura unui loc liber caruia nu ii intelegeam rostul. Era ringul de dans. DJ-ul un pusti de vreo 20 de ani frezat tot. Si incepe programul. Piese care din punctul meu de vedere nu aveau nimic in comun pentru a urma una alteia. Nu ma laud ca le am cu mixatul, dar la un moment dat am cochetat cu ideea si am invatat cateva chestii elementare si de cele mai multe ori ma zgaraie pe urechi atunci cand e ceva gresit in program. Piesele vechi se imbina cu hip-hopul romanesc, apoi dupa putin dance romanesc urmeaza partea de clubbing. Ascult o piesa electronica, mai ascult una. Ceva imi parea foarte cunoscut. Apoi ghicesc ce piesa urmeaza. Hmmm si apoi se aprinde beculetul. Partea de clubbing imi suna cunoscuta si era si normal. Era o mica bucata din programul ascultat cu o seara inainte in clubul meu de suflet. Bataie cu bataie fix acelasi program.
Deja prea mult pt mine, imi trag amicul de mana “ Frate hai sa mergem, pot asculta asta intr-un loc mai interesant”. Nu sta nici el pa ganduri si ne miscam.
Si uite asa o duminica linistita s-a transformat intr-o duminica zgomotoasa. Dintr-un barulet calm, am ajuns sa “petrec” langa un ring plin de dansatori etc.
Care e rostul lungii povestiri de pana acuma? Nici unul clar. Prima impresie e inselatoare, dati-va cu parerea dupa ce analizati pentru a nu risca mai apoi sa va schimbati parerile(pentru unii e dureroasa actiunea asta).

Niciun comentariu: